teisipäev, 24. mai 2016

Sea sisefilee ahjus

Nagu ma siin maininud olen, ei ole ma suur lihasööja. Kodus aga juhtus väike kommunikatsiooni häire ning kui ma olin planeerinud abikaasale sea sisefileed valmistada, tuli välja, et ta peab päevadeks ära sõitma. Mis seal siis ikka. Söön siis ise. Päris aus olla, siis sisefileed valmistasin esimest korda elus. Mulle on alati tundunud, et selle valmistamine on nii keeruline ja oht üleküpsetamiseks on äärmiselt suur. Ega enne saa teada, kui pole järele proovinud :) Abikaasa võib vaid suud vesistada, et ära pidi sõitma :p

Ütleme siis nii, et valmis ülihea, mahlane ja paraja küpsusastmega liha, mida mina - vähene lihasööja, tõepoolest nautisin :) Oi ja see oli ka hea järgmisel päeval nii külmalt kui soojalt süües ning liha säilitas oma mahlakuse ja järgmisel päeval.

Selline mahlane liha võiks sobida ideaalselt mõne peolaua "naelaks" :)

Koostis:
500-600 g sea sisefileed
3-4 purustatud või hakitud küüslauguküünt
1 sl mett
3 sl sojakastet
veidi õli ja musta pipart

Sega koostisained omavahel. Puhasta sisefilee kelmetest ning jäta paariks tunniks toatemperatuuril marineeruma. Määri ahjuvorm võiga ning tõsta liha sinna peale ning küpseta 200 kraadises ahjus nii 20 minutit või rohkem (sõltub lihatüki suurusest). Oluline on jälgida, et liha sisetemperatuur oleks välja võtmisel 55-60 kraadi. Seejärel võta liha ahjust, mässi fooliumisse, kus siis toimub järelküpsemine järgmised 15 minutit. 

Lõika terava noaga fileest ca 1,5 cm paksused viilud ja serveeri mõne külma kastmega.

Mmm..kui hea!

2 kommentaari: