pühapäev, 1. veebruar 2015

Juustusaiakesed

Mu sõbranna on usin juustusaiakeste küpsetaja. Igal järgmisel korral on need aina paremad ja paremad. Kodus juba kuulsin nurinat, et miks mina neid ei tee. Soovid on täitmiseks! Alustasin siis oma elu esimese juustusaiakeste tegu. Algses retseptis on juustukogus 75 g, mis tundus mulle uskumatuna. Ja mu sisetunne ei petnud. Mul kulus juustu 500g! Tegelikult jäi ka sellest väheks. Aga olin loov ja täitsin taigna lisaks juustule ühest nurgast veel ära sinihallitusjuustu ja teisest nurgast vorstikuubikutega :)

Seega saime maitsta kolme erinevat sorti saiakesi: vorsti-juustuga, juustuga ning riivitud juustu ja sinihallitusjuustuga.

Saiakesi tuli nii 30 tk, mis meie perele on ikka päris palju :) Järgmisel päeval ei olnud need küll enam nii mahlased ja maitsvad, kuid tegime ahjus soojaks ja sobis taas. Ilmselt sai taigent vähe sõtkutud. Sõtkumisse peab ikka rohkem aega pühendama.

Koostis:
25 g pärmi
3 dl vett
1 sl suhkrut + 3 tl suhkrut pärmi vedeldamiseks
1 tl soola
7-8 dl jahu
2 sl õli
750 g riivitud juustu
võid määrimiseks

Pudenda pärm kruusi ja sega see kergelt 3 tl suhkruga. Umbes 5 minuti pärast on pärm vedeldunud. Seejärel lisa vedeldunud pärm käesoojale veele, lisa suhkur ja sool, sega kergelt. Vala hulka jahu ning sõtku tainast korralikult. Kõige lõpuks lisa tainale õli ning sõtku veel korraks läbi. Valmis tainale puista peale väheke jahu, kata rätikuga ning jäta tainas sooja kohta kerkima umbes pooleks tunniks.

Kerkinud tainas rulli jahusel pinnal lahti ristkülikuks. Määri peale võid ning raputa üle riivitud juustuga (jäta natuke juustu hiljem peale raputamiseks). Rulli tainas lühemast otsast rulli (nii tulevad suuremad saiad). Lõika rull noaga 2-3cm paksuseks viiluks ning aseta ahjuplaadile. Küpseta 175 kraadi juures 20 minutit, seejärel raputa üle riivjuustuga ning küpseta veel 5-7 minutit. Ahjust välja võttes pintselda saiad kergelt üle veega. Jäta rätiku alla jahtuma.