teisipäev, 4. august 2015

Mustsõstra-vaarikamoos

Kui ma juba hoidiste lainel olen, siis on mul eriline tung kohe mitmeid erinevaid sügisande purkidesse pista. Tegelikult pole ju sügis, ehk on siis õigem sõnastada, et suveandide hoidistamine talveperioodiks :)

Siit tuleb üks mu lemmikmoose - mustsõstra-vaarikamoos. Eelmine aasta oli mul õnn seda valmistada esimest korda ning selle sõin tegelikult üksi ka suht kiiresti ära. Kuna Rootsis on keeruline leida köögivilja turgu nagu Tallinnas on Nõmme, siis otsustasin, et teen selle moosi valmis Eestis olles. Kahjuks aga ei arvestanud ma sellega, et potti mu kokkuostetud kogus ära ei mahtunud :) Ega midagi siis katki jäänud. Tegin väiksema koguse, ülejäänud mammud leidsid tee sügavkülma toormoosi näol.

Koostis:
2 kg mustsõstraid
0,5 kg vaarikaid
1 kaneelikoor
0,5 dl vett
1,25 kg suhkrut 

Pane mustsõstrad ja vesi potti, kuumuta nõrgal tulel kümmekond minutit, kuni sõstrad on katki keenud. Lisa suhkur ja vaarikad ning keeda mõõdukalt tugeval tulel umbes 30 minutit, kuni moos pakseneb. Sega moosi pidevalt, et see põhja ei hakkaks.

Kui moos on parajalt paks, siis koori pealt vaht ning jaota moos kuumadesse steriliseeritud purkidesse. Kaaneta kohe.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar