neljapäev, 20. november 2014

Sült rohke lihaga

Saingi hakkama! Minu esimene blogi postitus ... hurraa. Blogi loomine on olnud viimane nädal mu peakeses rändamas ja ma lihtsalt pidin selle ära tegema. Eesmärk on vaid üks - panna siia üles roogasid koos retseptidega, et teistkordsel valmistamisel ei peaks enam mööda neti avarusi seiklema ja just seda õiget otsima. Elan lihtsalt ja lihtsuses :)

Oma söögi valmistamiskire avastasin juba aastaid tagasi, kuid siis ei olnud suurt vajadust midagi põnevat katsetada. Nüüd, kus mu elus on hea isuga abikaasa, siis toidu valmistamine on äge gastronoomiline seiklus :)

Avastan ennast valmistamas roogasid, mis on minu jaoks just see esimene kord. Põnev on kätte võtta retsept, mida kunagi ei ole teinud ja end sellega mingil määral proovile panna.

Nii et mu elu esimene blogi, mu esimene blogi postitus ja mu esimene postitatud retsept - mu esimene sülditegu :)

Koostisainete otsimisega oli tükk tegu. Rootsis on raske leida seajalgu :) Aga õnneks on olemas ju sõbranna, kellele helistada ja nõu küsida. Ja nii, peale kahepäevaseid otsinguid, leidsin need sõradki poest üles. Abikaasa ilmselt saab mind kirjeldada peale seajalgade pakendi kätte haaramist, kui last, kellele viimaks ometi on keelatud šokolaadi antud :)


Koostis:
1 seakoot
2 seajalga
700g sea kaelakarbonaadi
400g kanafileed
1 sibul
2 porgandit
3 loorberilehte
10 pipratera
2 sl soola
vett

Soovitatakse küll liha eelmisel õhtul külma vette panna, kuid ebaõnnestunud "jahilkäigu" tõttu mul see ei õnnestunud. Samas tagant järele ei näe isegi vajadust leotamise järele. Liha potti pannes jälgida, et vett oleks nii palju, et liha oleks kensti kaetud, nii 2-3cm pealegi. Lasin potikesel keema hakata ning siis algas usin vahu rookimine. Kui vahuralli oli lõppenud, siis lisasin potti kooritud porgandid, kooritud ja neljaks lõigatud sibula, loorberilehed, pipraterad ning 1sl soola. Jätsin poti väikesele kuumusele (õrnad mullikesed on märgatavad) podisema veel 3,5 tunniks. Sellega oli garanteeritud, et liha oli kontide küljest lahti. Lubatud on vett vahepeal juurde valada, kui see on viimaks liialt aurustunud.

Kui liha oli juba kontide küljest lahti, tõstsin selle potist välja ja kurnasin puljongi. Porgandi viilutasin rõngasteks ja laotasin kausi põhjadesse ning liha tükeldasin ära. Pekki lisasin vaid minimaalselt. Tailiha hinnatakse meie peres rohkem :) Puljong tuli uuesti keema lasta. Oluline on siin maitsta vedelikku. Isegi, kui see tundub soolane, siis sült tarretumisel kipub magedaks jääma. Ma lisasin siin veel 1 sl täie soola. Kui puljong keema hakkas, lisasin liha sinna hulka ning lasin korraks uuesti keema tõusta.

Ja siis kohe kaussidesse ja peale jahtumist külmkappi. Oi kui maitsev see sült sai! Abikaasa on väga aus toidu osas ja mida paremat saab veel olla, kui kuulda tema suust "väga hea!"

Mõnusat mitme tunnist vaaritamist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar