kolmapäev, 20. jaanuar 2016

Parim suussulav juustukook

Uusaasta ööl leppisime sõbrannaga kokku, et jaanuari teeme magusavabaks kuuks. See õnnestus kuni tänase päevani, mil sõbrannal on sünnipäev :) Kui mingi keeld on peale pandud, siis loomulikult on isu just kõige suurem. Igatahes otsustasin ma, et kuna on sõbranna sünnipäev, siis teen ma sel tähtsa päeva puhul ühe korraliku koheva ja suussulava juustukoogi. Mõeldud - tehtud! 

Nüüd, kus ma seda kooki söön, ei saa ma aru, miks ma aastaid seda kooki teinud ei ole. Viimasest korrast on ikka liiga palju aega möödas. Tänaseks on maitsemeeled jälle erksaks tehtud ning see kook on jätkuvalt mu toplistis :)

Koostis:
Põhi:
120 g Digestive küpsiseid
1 spl suhkrut
1 spl sulavõid

Kate:
800 g toorjuustu
180 g suhkrut
1 spl jahu
4 muna
2,5-3 dl hapukoort
1 tl vanillipulbrit

Glasuur:
0,5 dl rõõskkoort
50 g tumedat šokolaadi

Purusta küpsised ja sega suhkru ning võiga. Vooderda 22 cm koogivorm küpsetuspaberiga ning suru küpsise mass vormipõhja.

Katte jaoks vahusta munad suhkrutega, lisa toorjuust, hapukoor ja jahu ning sega korralikult läbi. Vala see koogipõhjale ja küpseta 10 minutit 220 kraadi juures. Seejärel alanda kuumus 140 kraadi juurde ja küpseta veel 1 tund. Enne aga kui koogi ahju paned, lisa ahju ka veevann. Selle aur mõjutab koogi struktuuri ja kook on suussulav.

Kui kook on küpsenud, ava ahjuuks ja jäta kook mõneks hetkeks ahju jahtuma. Kõige parem on kook järgmisel päeval. Glasuuri tegemiseks soojenda rõõskkoor ja sulata selles šokolaad. Kui oled saanud ühtlase massi, nirista see koogile. Mul jäi seda massi ka üle ja tegin veel šokolaadililli koogile :)

Serveeri seda kas tervete maasikatega või siis mõne toormoosiga või maiusta ilma lisanditeta :D


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar