teisipäev, 16. detsember 2014

Tervislik ahjupirukas kalkuniga

Kuna talv on kohe kohe kalendri järgi saabumas, siis tuleb see vast sissekodeeritud instinktist, et inimene hakkab rohkem toitu tarbima. Abikaasa on mõned korrad kaalule oma jalataldu näidanud ja kaal sellepeale pole mitte just meeldivalt reageerinud :) Sain siis ülesande - teha tervislikke toite, kuid liha peab see ka sisaldama. Päris keeruliselt kõlas see mulle. Võin teha erinevaid toite (üks mu lemmikuid Kitcheree), kuid need kõik ju lihata.

Võtsin siis appi interneti avarused ja sealt leidsingi alloleva retsepti. Olen väga tänulik Rannamõisa ekspertidele. Nende retsepte pean tahes-tahtmata siin esile tooma ka edaspidi. Ja kuna kalkuniliha olin hulgim Eestist kaasa ostnud, siis tundus see just see õige leid olevat.

Koostis:
700 g Rannamõisa jahutatud kalkuni rinnafileed
100 g külmutatud spinatit
4 muna
100 g täisterakaerahelbed
2 küüslauguküünt
meresoola, pipart
võid

1,5dl vahukoort


Purusta blenderiga kaerahelbed, küüslauk ja spinat. Algses retseptis on küll öeldud, et tuleks kalkuni rinnafilee võimalikult väikesteks tükkideks tükeldada, kuid mina blenderdasin isegi ka liha. Päris üllatav kogemus - hakkliha masinat ei ole meie perre küll vaja :) Lisa liha eelnevale segule ning lisa ka munad ja vahukoor (viimase võib ka lisamata jätta. Mul käsi hirmsasti sügeles, et natuke koort vormi taignasse lisada.), maitsesta ja sega kõik ühtlaselt kokku.
Määri küpsetusvorm (26 cm läbimõõduga) võiga ning vala segu küpsetusplaadile. Kuumuta ahi 180 kraadini ja küpseta 40 minutit.
Abikaasa oli meeldivalt üllatunud, kui kerge see vormiroog kõhule tundus. Muidugi - ega ma teda päris koostisainete üksikasjadest ka ei valgustanud. Oluline õppetund - las saab maitse suhu ja mõmiseb mõnust ning alles siis võib rääkida liha armastavale inimesele, millest ta toit koosneb :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar