kolmapäev, 14. jaanuar 2015

Vokitud lõhefilee

Kolmas lihavaba päev! Abikaasale on need kolm esimest päeva ka kehakaalule mõjunud, kuid mulle antakse sellest teada alles nädalalõpus. Igatahes olen põnevil. Iga päev loodan, et ta keeleke vääratab ja saan kaalunumbrist teadlikuks :) Tegelikult saigi kogu lihavaba nädala mõte alguse eelmisel nädalal, kui viibisime ühel sünnipäeval. Miskipärast ei tundnud kallis abikaasa end oma kehas hästi ning ega ma lase sellist infot kõrvust mööda. Nii sündiski ettepanek süüa nädal aega tervislikumalt kui muidu ning jälgida, mis protsessid kehas esile tulevad.

Tänane retsept pärineb raamatust "Pereköögi kokaraamat". Aitäh autoritele! Tegemist suurepärase köögiabilisega.

Koostis:
450 g lõhefileed
4 tl õli
1 porru
1 punane tšilli

Marinaad:
2 sl sojakastet
2 sl ketšupit
1 tl veiniäädikat
1 tl fariinsuhkrut
1 purustatud küüslauguküüs

Puhasta lõhefilee luudest ja lõika suurteks tükkideks. Sega kokku marinaad ning kalla kalatükkidele. Lase seista vähemalt 30 minutit. Puhasta, tükelda porru ja tšilli. Kuumuta vokkpannil õli ning pruunista kergelt porru ja tšilli; tõsta eraldi nõusse. Võta lõhetükid marinaadist ja pruunista pannil 2-3 minutit. Lisa porru ja tšilli, vala peale marinaad ning kuumuta läbi. Serveeri kohe keedetud riisiga.

Ma tegin kala kõrvale mozzarella-tomati salatit. Kala ise oli üks parimaid, mida ma viimasel ajal saanud olen - mahlane ja hõrk.